Szukasz pomysłu na zdrowe i pożywne śniadanie? A może lekki deser? Wypróbuj pudding z chia!

Szukasz pomysłu na zdrowe i pożywne śniadanie? A może lekki deser? Wypróbuj pudding z chia!
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Stanowią bogactwo dobroczynnych kwasów omega-3, a także żelaza, potasu i sodu. Co więcej, skutecznie walczą z wolnymi rodnikami odpowiedzialnymi za starzenie się organizmu oraz chronią przed rozwojem nowotworów. Dodatkowo są sycące, pożywne i pomocne w utrzymaniu redukcyjnej diety!  O czym mowa? O nasionach chia! Sprawdź co możesz z ich udziałem przyrządzić!

Jeszcze do niedawna chia można było znaleźć jedynie w wybranych sklepach ze zdrową żywnością. Ograniczony dostęp oraz wysoka cena skutecznie zniechęcały klientów do sięgania po ich nasiona. Obecnie sytuacja prezentuje się zgoła odmiennie. Chia można spotkać nawet w małych, osiedlowych sklepikach, a i koszt jednej torebeczki jest przystępny dla zwykłych śmiertelników.

Szałwia hiszpańska, bo tak nazywana jest chia, pochodzi z Meksyku i Gwatemali. To właśnie tam jej dobroczynny wpływ na zdrowie został doceniony przez lokalne plemiona. Chia zawiera bowiem pełnowartościowe białko, które szybko daje uczucie sytości, a także szereg witamin i minerałów pozwalających dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Chia zawiera bowiem więcej żelaza niż szpinak, więcej pełnowartościowego wapnia niż mleko oraz więcej dobroczynnych kwasów omega-3 niż łosoś! Co więcej,  szałwia hiszpańska obniża ciśnienie krwi, a ogromna zawartość magnezu koi stargane nerwy. Ponadto, działa łagodząco na podrażnioną błonę śluzową żołądka, a zawarty w niej błonnik reguluje pracę jelit. Nic zatem dziwnego, że chia została okrzyknięta superfoods!

Jak przygotować pudding chia?

Wystarczy do miseczki nasypać kilka łyżek nasion chia i zalać je ulubionym mlekiem roślinnym lub wodą. Zostaw je na kilka godzin do namoczenia lub pozostaw na całą noc. Rano nasiona nasiąkną płynem i powstanie kleisty budyń. Ten możesz podgrzać i serwować z ulubionymi owocami, orzechami, wiórkami kokosowymi i płatkami owsianymi.

Czekoladowy pudding chia z orzechami

Do miseczki wsyp 3-4 łyżki nasion chia i zalej dwoma szklankami mleczka kokosowego. Zostaw do namoczenia na noc w lodówce. Rano podgrzej całość w rondelku z dwoma łyżeczkami kakao oraz ulubionym słodziłem (miodem, erytrytolem lub syropem z agawy). Następnie przelej do miseczki i serwuj z truskawami lub borówkami, orzechami nerkowca i wiórkami kokosowymi.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Ewa Szczuka (@ewa.szczuka)

Pudding chia z kiwi

Kiwi świetnie sprawdza się do przyrządzania puddingów z chia. Dodaje cierpkości oraz pokaźną dawkę witaminy C! Pudding przygotuj zgodnie ze wcześniejszymi zaleceniami. Następnie weź 2-3 kiwi i zblenduj. Następnie nałóż na wierzch puddingu. Gotowe!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Dlaczego warto robić brownie z fasoli zamiast standardowej wersji?
Dlaczego warto robić brownie z fasoli zamiast standardowej wersji?
Jednak w ostatnich latach zyskała na popularności alternatywna wersja tego deseru - brownie z dodatkiem fasoli.
Ostatnie wpisy