Jak ekonomicznie poruszać się po górach?

Jak ekonomicznie poruszać się po górach?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Ekonomiczna jazda to cel wielu osób, szczególnie biorąc pod uwagę to, że ceny paliwa są od długiego czasu dość wysokie i nawet obecny ich stan nie oznacza, że nie wzrosną ponownie. Jak więc ekonomicznie jeździć autem w górach?

Podstawy ekonomicznej jazdy

Aby móc dobrze jeździć ekonomicznie w górach, warto poznać zasady dotyczące ekonomicznej jazdy na płaskim terenie. Wszystko jest kwestią dbania o absolutne podstawy. Mowa tu między innymi o ciśnieniu opon, które powinno być na odpowiednim poziomie. Zbyt niskie ciśnienie oznaczać będzie wyższe zużycie paliwa. Oprócz tego dużo zależy od stanu technicznego.

Istnieje bowiem wiele usterek, które mogą mieć wpływ na to, ile paliwa zużywa samochód osobowy. Wszelkie awarie elektroniki czy też poszczególnych komponentów jednostki napędowej mogą sprawić, że zużycie wzrośnie nawet o 2 litry na 100 kilometrów. Dlatego warto wykonywać regularne przeglądy i obserwować, czy silnik oraz całe auto pracuje odpowiednio.

Warto również zadbać o zmniejszenie obciążenia auta czy też jego odpowiednią aerodynamikę. Wszelkie elementy, takie jak bagażniki dachowe lub montowane na haku warto zdjąć, gdy wiemy, że nie będziemy ich używać, gdyż obciążają auto, a także pogarszają znacznie jego aerodynamikę.

Ogromne znaczenie ma również styl jazdy. Przyśpieszanie powinno być sprawne, a do tego powinniśmy zwracać uwagę na to, jak pracuje silnik, by zawsze znajdować się na odpowiednim biegu. Oprócz tego kluczem jest zachowanie płynności jazdy. Mowa tu o tym, by zmiany prędkości auta, czy to jej zwiększenie podczas przyspieszania, czy zmniejszenie przy hamowaniu, były jak najrzadsze.

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez @4sciany_i_2kola

Jak ekonomicznie jeździć w górach?

Główne zagrożenie, które na nas czyha w górach, to oczywiście nierówności i podjazdy. Odpowiednie zachowanie się podczas podjazdów i zjazdów pozwoli jak najbardziej zoptymalizować zużycie paliwa. Przede wszystkim nie można przyspieszać na podjazdach.  Najlepiej rozpędzać się przed nimi, a gdy już znajdujemy się na podjeździe, po prostu utrzymywać prędkość, z którą się poruszamy lub użyć tyle gazu, by zaledwie nieznacznie spadała.

Ważne jest też zachowanie na zjazdach ze wzniesień. Na nich rozsądnie używamy biegów tak, by częściowo hamować silnikiem, lecz także by auto mogło utrzymać swoją prędkość lub nawet rozpędzić się za darmo, tym samym oszczędzając paliwo przed podjazdem. Niepożądana jest również sytuacja, w której na zjeździe musimy mocniej hamować. W ten sposób tracimy całe darmowe rozpędzenie.

Zdj. główne: pasja1000/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak zielone projektowanie konstrukcyjno-budowlane wpływa na efektywność energetyczną obiektu?
Jak zielone projektowanie konstrukcyjno-budowlane wpływa na efektywność energetyczną obiektu?
Przekonaj się, jak zastosowanie zielonego projektowania w budownictwie może przyczynić się do zwiększenia efektywności energetycznej obiektów. Poznaj kluczowe zasady i praktyki stosowane w tej rosnącej dziedzinie.
Ostatnie wpisy